Vår scoutstuga kan man hyra för bla studentfirande, födelsekalas, bröllop eller bröllopsfest, rollspel mm.

Lessebo scoutstuga ligger i utkanten av Lessebo med en tomt på ca 3500 kvm.

Tre olika stora grönytor en på 700 m2, en på 540 m2 med flaggstång och en på 325 m2 med eldstad.

Golvförläggning nere i stora salen med plats för_______personer.

Vägbeskrivning
Ställ GPS:en på Storgatan 85, Lessebo
alt.
I Lessebo:
1. Kör österut mot Kalmar.
2. Sväng in mittemot Bakers. Håll höger.
3. Där vägen delar sig med asfalten till vänster och grusväg snett uppåt, välj grusvägen.
4. Framme.

I närheten
Affär: ca 1 km till ICA & Coop.
Apotek & Systembolag: ca 1 km.
Läkarstation: ca 1 km.
Badplats: ca 2 km.
Busshållplats: ca 400 m (Linnerydsvägen, Lessebo).
ca 1 km (Vårdcentralen för buss mot Växjö).
Buss & Tågstation: 2 km. (ca 30 min promenad).
Idrottsplats: ca 1,6 km.
Sporthall: 2,1 km.
Restaurang: Flera pizzerior finns i Lessebo.  Närmast 900m.
Bensinmackar: OKQ8 1,6 km, Preem 2 km.

Allmänt
• Den ansvarige hyresgästen som hyr lokalen skall vara minst 25 år. Är hyresgästen under 18 år skall målsman vara närvarande under hela hyrtiden.
• Lokalen disponeras enligt överenskommelse. Vanligtvis ett dygn (24 timmar).
• Betalning sker till Bankgiro 310-4064 senast dagen innan hyresperioden börjar.
• Hyresgästen ansvarar för eventuella skador på lokal och inventarier som uppkommer i samband med uthyrningen.
Dessa skall omedelbart meddelas hyresvärden. Hyresgästen är ersättningsskyldig för uppkomna skador.
• Nyckel och larmkod lämnas enligt överenskommelse om/vid behov.

Säkerhet, regler och praktisk information
• Det är tillåtet att använda ytterskor som ej lämnar mörka märken efter sig inne i lokalen om det är torrt och fint ute. Annars är det skor av.
• Utrymningsplan finns vid entrén samt även brandsläckare och brandfilt.
• Städskåp finns i gången till vänster in mot stora salen.
• I uthyrningen ingår tillgång till hallar, kök, toaletter, stol- och bordsförråd samt stora salen. Låsta dörrar och avgränsade utrymmen får ej utnyttjas av hyresgästen.
• Vid hyra har man även tillgång till scoutkårens tomt.
• Rökning är inte tillåten inomhus, och röker man utomhus skall fimpar plockas upp och slängas väl släckta. Hyresgästen ansvarar för att fimpar tas om hand.
• Eldstaden utomhus får användas, men ej om det är eldningsförbud! Ved ingår inte i hyran, detta medtages av hyresgästen själv.
• Värmepumpen skall stå inställd på 19 grader. Ändra inte temperaturen på elementen.
• Det är inte tillåtet att häfta eller tejpa på väggar eller tak.

Städning
Lokalen skall vara städad vid avlämnandet, senast kl 12.00 dagen efter, vilket innebär att bord och bänkar torkas av, toaletterna och köket städas, att golven skall dammsugas och våttorkas. Ställ iordning möbler och inventarier på rätt plats. Diskställ skall vara tömt. Soppåsar på toaletterna och i köket skall vara tömda. Även den yttre miljön skall städas. Hyresgästen ansvarar för bortforsling av sopor. Tänk på källsorteringen! Vid otillräcklig städning tillkommer en avgift på 500 kronor. Är städningen otillfredsställande har hyresvärden rätt att kräva omstädning.

Vid lämnande
När lokalen lämnas:
• Se till att alla lampor är släckta.
• Kolla så vattenkranarna är ordentligt stängda.
• Se till att värmepumpen står på 19 grader.
• Kontrollera att inget är kvarglömt.
• Kontrollera att fönstren och dörrar är ordentligt stängda och låsta, samt att lokalen är larmad och elstängslet uppsatt ordentligt.

Avgift för uthyrning är 1200kr/dygn. Avbokningsavgift är 200kr/bokat dygn. 2023-11-07

Bestick & glas till 30 personer.
Bord & stolar till 40 personer.

Kök: Spis, kaffebryggare, vattenkokare, micro, kyl, frys.
Ej diskmaskin.

Två toaletter.

Det går bra att bara hyra bord & stolar om man vill ha en egen tillställning hemma.

Paketpris (25:-/stol 100:-/bord)
1 bord och 6 stolar 250
2 bord och 12 stolar 500
3 bord och 18 stolar 750
4 bord och 24 stolar 1000
5 bord och 30 stolar 1250
5 bord och 40 stolar 1500

Styckpris 30:-/stol & 110:-/bord

Skicka ett mail till info@lesseboscoutkar.se så tar vi det därifrån.